Polirom Filmul surd in Romania muta. Politica si propaganda in filmul romanesc de fictiune (1912-1989)

Pornind de la filme ale unor monstri sacri ca Griffith filmele sovietice de propaganda ale deceniului trei (inclusiv Eisenstein) sau cele propagandistice naziste (Leni Riefenstahl) volumul prezinta filmul romanesc de fictiune - de la peliculele interbelice incepand cu Razboiul de independenta pana la cele ale epocii comuniste. Acestea din urma sunt diferentiate in functie de perioadele in care au fost produse si de evolutiile politice specifice perioadelor respective si sunt urmate de numeroase studii de caz intre care Directorul nostru Puterea si Adevarul dar si filme antisistem precum Reconstituirea. Filmul romanesc de fictiune s-a nascut cu propaganda politica in el ca un copil infectat cu HIV inca din pintecele mamei. Istoria lui a fost dublata de istoricul bolii. Pe langa semnele specifice cresterii in fiecare etapa de viata tumorile eruptiile plagile s-au dezvoltat si ele. Cosurile pubertatii filmului romanesc au aparut langa bubele sindromului imunodeficientei politice. Din cele 550 de pelicule ale perioadei comuniste aproximativ 222 (adica 40%) pot fi considerate ca avand caracter politic propagandistic restul fiind divertisment comedie muzicala filme pentru copii - proportia lui Lenin (60% propaganda 40% divertisment) fiind totusi inversata. Cu prea putine exceptii propaganda din cinema a urmat cu fidelitate liniile politice de evolutie ale PCR. A fost mai intai prosovietica internationalista antiromaneasca apoi national-comunista anticitadina antiintelectuala antioccidentala vehicul al cultului lui Ceausescu. - Cristian Tudor Popescu Cuprins: Propaganda si cinematograful Propaganda si filmul de fictiune Inceputurile influentei cinematografului asupra realitatii Cinematograful sovietic de propaganda Cinematograful romanesc de propaganda.
Azi 19,91 LEI
Cumpără la cel mai bun preț de la magazinele de mai jos sau caută alte produse:
Cere părerea prietenilor tăi:
Magazin recomandat
  • Polirom Filmul surd in Romania muta. Politica si propaganda in filmul romanesc de fictiune (1912-1989)

    Polirom Filmul surd in Romania muta. Politica si propaganda in filmul romanesc de fictiune (1912-1989)


    Pornind de la filme ale unor monstri sacri ca Griffith filmele sovietice de propaganda ale deceniului trei (inclusiv Eisenstein) sau cele propagandistice naziste (Leni Riefenstahl) volumul prezinta filmul romanesc de fictiune - de la peliculele interbelice incepand cu Razboiul de independenta pana la cele ale epocii comuniste. Acestea din urma sunt diferentiate in functie de perioadele in care au fost produse si de evolutiile politice specifice perioadelor respective si sunt urmate de numeroase studii de caz intre care Directorul nostru Puterea si Adevarul dar si filme antisistem precum Reconstituirea. Filmul romanesc de fictiune s-a nascut cu propaganda politica in el ca un copil infectat cu HIV inca din pintecele mamei. Istoria lui a fost dublata de istoricul bolii. Pe langa semnele specifice cresterii in fiecare etapa de viata tumorile eruptiile plagile s-au dezvoltat si ele. Cosurile pubertatii filmului romanesc au aparut langa bubele sindromului imunodeficientei politice. Din cele 550 de pelicule ale perioadei comuniste aproximativ 222 (adica 40%) pot fi considerate ca avand caracter politic propagandistic restul fiind divertisment comedie muzicala filme pentru copii - proportia lui Lenin (60% propaganda 40% divertisment) fiind totusi inversata. Cu prea putine exceptii propaganda din cinema a urmat cu fidelitate liniile politice de evolutie ale PCR. A fost mai intai prosovietica internationalista antiromaneasca apoi national-comunista anticitadina antiintelectuala antioccidentala vehicul al cultului lui Ceausescu. - Cristian Tudor Popescu Cuprins: Propaganda si cinematograful Propaganda si filmul de fictiune Inceputurile influentei cinematografului asupra realitatii Cinematograful sovietic de propaganda Cinematograful romanesc de propaganda. mai multe detalii aici
    în stoc
    19 ,91 LEI
    -31%