Trei Opere complete. Vol. 11: Psihologia religiei vestice si estice

Pozitia lui Jung in problema religiei una dintre cele mai interesante si mai nuantate adoptate vreodata de un psiholog a trezit numeroase discutii si controverse. Teologii l-au acuzat de psihologism iar psihologii si psihanalistii de misticism.Asemeni lui Freud Jung considera religia ca pe rezultatul proiectiei in cer a psihismului inconstient. Spre deosebire de Freud care deriva religia din inconstientul personal (complexul patern) si o considera un fenomen trecator o iluzie pe care stiinta o va risipi Jung atribuie religiei perenitatea pe care o au arhetipurile inconstientului colectiv din care deriva adica eternitate. Functia religiei este nu numai perena ci si vitala in masura in care asigura intr-o forma simbolica legatura dintre inconstientul colectiv si constiinta.Daca astfel de afirmatii pot fi catalogate drept mistice va decide cititorul prin lectura proprie. Dupa cum aceeasi lectura va decide daca optiunea lui Jung de a-si limita cercetarea doar la faptele accesibile psihologiei (simboluri si credinte religioase) poate fi calificata drept reductionism psihologic.Zeii sunt personificari ale continuturilor inconstiente caci ei provin spontan din activitatea psihica inconstienta Ma lovesc adesea de conceptia eronata ca abordarea sau explicarea psihologica a lui Dumnezeu reduce totul la psihologie. De fapt nu este vorba despre Dumnezeu ci despre reprezentari ale lui Dumnezeu asa cum am subliniat intotdeauna. Astfel de reprezentari si imagini sunt create de oameni si apartin deci psihologiei. C.G. JungCrucea inseamna ordinea opusa neordonatului respectiv haoticului multimii amorfe. Ea este de fapt unul dintre simbolurile originare ale ordinii In domeniul proceselor psihice ea indeplineste functia unui punct central care genereaza ordine si apare de aceea in starile de dezordine psihica sub forma mandalei impartita in patru. C.G. JungTeologul presupune ca prin Dumnezeu intelegem Ens Absolutum metafizic. Empiristul dimpotriva intelege tot atat de firesc un simplu enunt si cel mult un motiv arhetipal care inspira un astfel de enunt. C.G. JungCuprins:Prima parte. Religia occidentalaI Psihologie si religiePrefata1 Autonomia inconstientului2 Dogma si simboluri naturale3 Istoria si psihologia unui simbol naturalII Incercare de interpretare psihologica a dogmei TrinitatiiObservatie preliminara1 Paralele precrestine la ideea de TrinitateA. BabilonB. EgiptC. Grecia2 Tata Fiu si Duh3 SimbolurileA. Symbolum ApostolicumB. Simbolul lui Grigorie TaumaturgulC. Simbolul niceanD. Simbolul niceeano-constantinopolitan athanasian si lateranian4 Cele trei Persoane din perspectiva psihologicaA. Ipoteza arhetipuluiB. Christos ca arhetipC. Duhul Sfant5 Problema celui de-al patruleaA. Ideea unei tetradeB. Psihologia cuaternitatiiC. Generalitati despre simbolism6 Consideratii finaleIII Simbolul transsubstantierii in liturghie1 Introducere2 Diferitele parti ale ritualului transsubstantieriiA. Oblatio panisB. Pregatirea potiruluiC. Ridicarea potirului pentru jertfaD. Tamaierea ofrandei si a altaruluiE. EpiclezaF. ConsacrareaG. Marea elevatieH. PostconsecratioI. Sfarsitul canonuluiK. Embolismus si fractioL. ConsignatioM. CommixtioN. Rezumat3 Paralele la misterul transsubstantieriiA. Teoqualo aztecB. Viziunea lui Zosimos4 Despre psihologia liturghieiA. Generalitati despre jertfa liturgicaB. Despre semnificatia psihologica a jertfeia. Ofrandeleb. Jertfac. Jertfitoruld. Arhetipul jertfeiC. Liturghia si procesul de individuatieIV Cuvant introductiv la Victor White Dumnezeu si inconstientulV Prefata la Zwi Werblowski Lucifer si PrometeuVI Fratele KlausVII Despre relatia dintre psihoterapia si asistenta spiritualaVIII Psihanaliza si asistenta spiritualaIX Raspuns lui IovLectori BenevoloRaspuns lui IovPartea a doua. Religia orientalaX Comentariu psihologic la Cartea tibetana a Marii Eliberari1 Deosebirea dintre gandirea orientala si cea occidentala2 Comentarii la textXI Comentariu psihologic la Bardo Thdol (Cartea tibetana a mortilor)XII Yoga si OccidentulXIII Cuvant introductiv la Deisetz Teitaro Suzuki Marea eliberareXIV Despre psihologia meditatiei orientaleXV Despre sfantul indian. Introducere la Heinrich Zimmer Drumul spre SineXVI Prefata la I ChingBibliografieIndice
Azi 31,24 LEI
Cumpără la cel mai bun preț de la magazinele de mai jos sau caută alte produse:
Cere părerea prietenilor tăi:
Magazin recomandat
  • Trei Opere complete. Vol. 11: Psihologia religiei vestice si estice

    Trei Opere complete. Vol. 11: Psihologia religiei vestice si estice


    Pozitia lui Jung in problema religiei una dintre cele mai interesante si mai nuantate adoptate vreodata de un psiholog a trezit numeroase discutii si controverse. Teologii l-au acuzat de psihologism iar psihologii si psihanalistii de misticism.Asemeni lui Freud Jung considera religia ca pe rezultatul proiectiei in cer a psihismului inconstient. Spre deosebire de Freud care deriva religia din inconstientul personal (complexul patern) si o considera un fenomen trecator o iluzie pe care stiinta o va risipi Jung atribuie religiei perenitatea pe care o au arhetipurile inconstientului colectiv din care deriva adica eternitate. Functia religiei este nu numai perena ci si vitala in masura in care asigura intr-o forma simbolica legatura dintre inconstientul colectiv si constiinta.Daca astfel de afirmatii pot fi catalogate drept mistice va decide cititorul prin lectura proprie. Dupa cum aceeasi lectura va decide daca optiunea lui Jung de a-si limita cercetarea doar la faptele accesibile psihologiei (simboluri si credinte religioase) poate fi calificata drept reductionism psihologic.Zeii sunt personificari ale continuturilor inconstiente caci ei provin spontan din activitatea psihica inconstienta Ma lovesc adesea de conceptia eronata ca abordarea sau explicarea psihologica a lui Dumnezeu reduce totul la psihologie. De fapt nu este vorba despre Dumnezeu ci despre reprezentari ale lui Dumnezeu asa cum am subliniat intotdeauna. Astfel de reprezentari si imagini sunt create de oameni si apartin deci psihologiei. C.G. JungCrucea inseamna ordinea opusa neordonatului respectiv haoticului multimii amorfe. Ea este de fapt unul dintre simbolurile originare ale ordinii In domeniul proceselor psihice ea indeplineste functia unui punct central care genereaza ordine si apare de aceea in starile de dezordine psihica sub forma mandalei impartita in patru. C.G. JungTeologul presupune ca prin Dumnezeu intelegem Ens Absolutum metafizic. Empiristul dimpotriva intelege tot atat de firesc un simplu enunt si cel mult un motiv arhetipal care inspira un astfel de enunt. C.G. JungCuprins:Prima parte. Religia occidentalaI Psihologie si religiePrefata1 Autonomia inconstientului2 Dogma si simboluri naturale3 Istoria si psihologia unui simbol naturalII Incercare de interpretare psihologica a dogmei TrinitatiiObservatie preliminara1 Paralele precrestine la ideea de TrinitateA. BabilonB. EgiptC. Grecia2 Tata Fiu si Duh3 SimbolurileA. Symbolum ApostolicumB. Simbolul lui Grigorie TaumaturgulC. Simbolul niceanD. Simbolul niceeano-constantinopolitan athanasian si lateranian4 Cele trei Persoane din perspectiva psihologicaA. Ipoteza arhetipuluiB. Christos ca arhetipC. Duhul Sfant5 Problema celui de-al patruleaA. Ideea unei tetradeB. Psihologia cuaternitatiiC. Generalitati despre simbolism6 Consideratii finaleIII Simbolul transsubstantierii in liturghie1 Introducere2 Diferitele parti ale ritualului transsubstantieriiA. Oblatio panisB. Pregatirea potiruluiC. Ridicarea potirului pentru jertfaD. Tamaierea ofrandei si a altaruluiE. EpiclezaF. ConsacrareaG. Marea elevatieH. PostconsecratioI. Sfarsitul canonuluiK. Embolismus si fractioL. ConsignatioM. CommixtioN. Rezumat3 Paralele la misterul transsubstantieriiA. Teoqualo aztecB. Viziunea lui Zosimos4 Despre psihologia liturghieiA. Generalitati despre jertfa liturgicaB. Despre semnificatia psihologica a jertfeia. Ofrandeleb. Jertfac. Jertfitoruld. Arhetipul jertfeiC. Liturghia si procesul de individuatieIV Cuvant introductiv la Victor White Dumnezeu si inconstientulV Prefata la Zwi Werblowski Lucifer si PrometeuVI Fratele KlausVII Despre relatia dintre psihoterapia si asistenta spiritualaVIII Psihanaliza si asistenta spiritualaIX Raspuns lui IovLectori BenevoloRaspuns lui IovPartea a doua. Religia orientalaX Comentariu psihologic la Cartea tibetana a Marii Eliberari1 Deosebirea dintre gandirea orientala si cea occidentala2 Comentarii la textXI Comentariu psihologic la Bardo Thdol (Cartea tibetana a mortilor)XII Yoga si OccidentulXIII Cuvant introductiv la Deisetz Teitaro Suzuki Marea eliberareXIV Despre psihologia meditatiei orientaleXV Despre sfantul indian. Introducere la Heinrich Zimmer Drumul spre SineXVI Prefata la I ChingBibliografieIndice mai multe detalii aici
    în stoc
    31 ,24 LEI