Trei Psihologia educatiei

Orice sistem educativ se bazeaza pe premise psihologicePrin prezentarea diferitelor orientari psihologice din perspectiva contributiei lor la stiintele educatiei, cartea de fata se adreseaza in egala masura pedagogilor si psihologilor. Astfel, teoriile umaniste si psihanalitice au pus in evidenta rolul vietii afective la copil. Behaviorismul a contribuit la dezvoltarea invatamantului individualizat.Psihologia genetica a alimentat metodele active. Cognitivismul se afla la originea invatamantului >.Marcel Crahay este profesor la Universitatile din Liege si Geneva.CUPRINS:IntroducereControverse pedagogice in privinta problematicilor psihologiceRiscurile psihologismuluiStructura lucrariiCapitolul I Demonstratiile psihologice ale precursorilorEmpirism si rationalism. Helvetius impotriva Sfantului AugustinCopilul: inger sau demon? Cum a evoluat in decursul secolelor reprezentarea copilariei?Emile, o revolutie in reprezentarea copilului si a educatiei salePrimul paradox: socialul si naturalulAl doilea paradox: autoritate si autonomieAl treilea paradox: a educa ratiunea fara sa o solicitiAl patrulea paradox: a face totul nefacand nimicDe la senzualism la pedagogiile descoperirii prin observatiePragmatism, democratie si educatie. Contributia lui DeweyEducatia functionala a lui Claparede si pedagogia populara a lui FreinetInsusirea modelelor culturale, o cale spre umanizarea omuluiDespre cateva dezbateri recurente in educatieCapitolul II Psihanaliza, psihologie umanista si educatieDe la tumultul afectelor la constructia persoaneiFreud si educatia: o relatie ambiguaPrimii pedagogi psihanalisti si optimismul educativ al lui AdlerCopiii de la Summerhill sunt prizonierii romantismului lui Neil?Rogers si non-directivitateaEste suficient sa-l eliberam pe elev?Mizele afective ale relatiei educativeExista pedagogie psihanalitica?Capitolul III Contributiile behaviorismuluiConditionare pavloviana si interactiuni socialeThorndike, de la formarea conexiunilor la drill and practiceConditionare operanta, invatare fara eroare si invatamant programatAnaliza functionala si managementul claseiDispozitive de invatare individualizataDe la modelul lui Carroll la pedagogia insusiriiSa nu arunci copilul odata cu apa de baieCapitolul IV Revolutia constructivistaEpistemologia genetica, un kantianism evolutivCum se construiesc cunostinteleDe la actiuni la operatiiEducatia poate contribui la dezvoltarea psihologica a copiilor?Dezvoltarea cognitiva: un proces multiliniar si contextualizatInteractiuni sociale si constructia cunostintelorPentru o abordare constructivista a invatariiConstructivismul si didactica stiintelorMatematica si operatiile logiceCum abordeaza copiii limba scrisa?De la Durkheim la Kohlberg: de la impunere la constructia moralaDincolo de ortodoxieCapitolul V Cognitivism si invatareCum prelucreaza informatia subiectul umanReprezentarea cunostintelor si invatareaDe la poceduralizarea cunostintelor la utilizarea lorCunostintele si rezolvarea de problemeMotivatia scolaraPerceperea controlabilitatii sarcinii sau teoria atribuirii cauzaleConceptia despre inteligentaConceptia despre scopurile urmarite de scoalaDe la invatarea cititului la invatarea cu ajutorul textuluiDe la achizitionarea numararii la algoritmii de calculPentru o comunicare pedagogica strategicaCapitolul VI Educatie, cultura si societateDezvoltarea psihologica si insusirea instrumentelor culturaleInvatare si dezvoltareInteractiune de indrumare, anaclisis si dezvoltaresihologie culturala si educatieIndivid-plus si comunitate de indivizi care invataDistributia materiala si sociala a cognitieiScoala conceputa ca o comunitate de invatareInvatare cooperativa si tutoratDiferente individuale, diferente de socializare?Sfaturi bibliografice
Azi 41,99 LEI
Cumpără la cel mai bun preț de la magazinele de mai jos sau caută alte produse:
Cere părerea prietenilor tăi:
Magazin recomandat
  • Trei Psihologia educatiei. Orice sistem educativ se bazeaza pe premise psihologice

    Trei Psihologia educatiei. Orice sistem educativ se bazeaza pe premise psihologice


    Prin prezentarea diferitelor orientari psihologice din perspectiva contributiei lor la stiintele educatiei cartea de fata se adreseaza in egala masura pedagogilor si psihologilor. Astfel teoriile umaniste si psihanalitice au pus in evidenta rolul vietii afective la copil. Behaviorismul a contribuit la dezvoltarea invatamantului individualizat. Psihologia genetica a alimentat metodele active. Cognitivismul se afla la originea invatamantului strategic. Marcel Crahay este profesor la Universitatile din Liege si Geneva. Cuprins: Introducere Controverse pedagogice in privinta problematicilor psihologice Riscurile psihologismului Structura lucrarii Capitolul I Demonstratiile psihologice ale precursorilorEmpirism si rationalism. Helvetius impotriva Sfantului AugustinCopilul: inger sau demon? Cum a evoluat in decursul secolelor reprezentarea copilariei?mile o revolutie in reprezentarea copilului si a educatiei salePrimul paradox: socialul si naturalulAl doilea paradox: autoritate si autonomieAl treilea paradox: a educa ratiunea fara sa o solicitiAl patrulea paradox: a face totul nefacand nimicDe la senzualism la pedagogiile descoperirii prin observatiePragmatism democratie si educatie. Contributia lui DeweyEducatia functionala a lui Claparde si pedagogia populara a lui FreinetInsusirea modelelor culturale o cale spre umanizarea omuluiDespre cateva dezbateri recurente in educatie Capitolul II Psihanaliza psihologie umanista si educatieDe la tumultul afectelor la constructia persoaneiFreud si educatia: o relatie ambiguaPrimii pedagogi psihanalisti si optimismul educativ al lui AdlerCopiii de la Summerhill sunt prizonierii romantismului lui Neil?Rogers si non-directivitateaEste suficient sa-l eliberam pe elev?Mizele afective ale relatiei educativeExista pedagogie psihanalitica? Capitolul III Contributiile behaviorismuluiConditionare pavloviana si interactiuni socialeThorndike de la formarea conexiunilor la drill and practiceConditionare operanta invatare fara eroare si invatamant programatAnaliza functionala si managementul claseiDispozitive de invatare individualizataDe la modelul lui Carroll la pedagogia insusiriiSa nu arunci copilul odata cu apa de baie Capitolul IV Revolutia constructivistaEpistemologia genetica un kantianism evolutivCum se construiesc cunostinteleDe la actiuni la operatiiEducatia poate contribui la dezvoltarea psihologica a copiilor?Dezvoltarea cognitiva: un proces multiliniar si contextualizatInteractiuni sociale si constructia cunostintelorPentru o abordare constructivista a invatariiConstructivismul si didactica stiintelorMatematica si operatiile logiceCum abordeaza copiii limba scrisa?De la Durkheim la Kohlberg: de la impunere la constructia moralaDincolo de ortodoxie Capitolul V Cognitivism si invatareCum prelucreaza informatia subiectul umanReprezentarea cunostintelor si invatareaDe la poceduralizarea cunostintelor la utilizarea lorCunostintele si rezolvarea de problemeMotivatia scolaraPerceperea controlabilitatii sarcinii sau teoria atribuirii cauzaleConceptia despre inteligentaConceptia despre scopurile urmarite de scoalaDe la invatarea cititului la invatarea cu ajutorul textuluiDe la achizitionarea numararii la algoritmii de calculPentru o comunicare pedagogica strategica Capitolul VI Educatie cultura si societateDezvoltarea psihologica si insusirea instrumentelor culturaleInvatare si dezvoltareInteractiune de indrumare anaclisis si dezvoltarePsihologie culturala si educatieIndivid-plus si comunitate de indivizi care invataDistributia materiala si sociala a cognitieiScoala conceputa ca o comunitate de invatareInvatare cooperativa si tutoratDiferente individuale diferente de socializare? Sfaturi bibliografice mai multe detalii aici
    în stoc
    41 ,99 LEI
    -7%